سلول های دووجهی خورشیدی

آیا نور محیط می تواند جایگزین باتری های لوازم خانگی شود؟

نور محیط می تواند ریموت ها ، کیبوردها یا موس کامپیوتر شما را شارژ کند.

یک تکنولوژی جدید ، از انرژی خورشید برای تامین انرژی لوازم خانگی استفاده می کند. شعبه کالیفرنیای شرکت Ambient Photonics  ، این تکنولوژی جدید و نحوه کارکرد آن را در رویداد CES 2024 به همراه دیگر طرح های مفهومی انرژی خورشیدی رونمایی کرد.

این تکنولوژی ها از سلول های خورشیدی دووجهی کاملاً جدید استفاده می کنند . جذب نور توسط این سلول ها انرژی لوازم خانگی را تأمین می کند. متخصصان این شرکت اذعان داشته اند که این سلول های خورشیدی می توانند انرژی وسایلی مثل ریموت ها ، کیبوردها ، یا موس های کامپیوتری را تأمین کنند.

هدف Ambient Photonics   ، جایگزینی باتری هایی است که در این وسایل استفاده می شود. انتظار می رود که تکنولوژی سلول های خورشیدی ، در نحوه تأمین انرژی وسایل الکترونیکی انقلابی ایجاد کند. سلول های خورشیدی دووجهی  توانایی جذب حداکثری نور از هر دو سمت سلول ها را دارند.

سمت جلویی(رویی) این سلول ها می تواند 100 درصد نوری که جذب می کند را به انرژی تبدیل کرده و سمت دیگر سلول، 50 درصد .

Ambient Photonics می گوید دستگاههایی که با سلول های آنها شارژ می شوند، می توانند سه برابر نور بیشتری نسبت به نمونه های مشابه داشته باشند.

سلول های دووجهی خورشیدی جدید

سلول های دووجهی خورشیدی توانایی جذب انرژی خورشیدی را از هر دو سمت دارند.

شارژ کردن دستگاههای سلول های خورشیدی
قابلیت جذاب دستگاه هایی که با سلول های خورشیدی دووجهی ساخته می شوند، این است که در هرجایی که نور باشد شارژ می شوند. حتی نیاز نیست در اتاق پُرنور باشند. این سلول های خورشیدی ، قابلیت شارژ شدن با نور کم را هم دارند . این ، بخش بزرگی از ماهیت آنهاست. مثلًا یک ریموت که با سلول های خورشیدی شارژ شده است، می تواند به صورت برعکس (سر و ته) در یک اتاق روشن قرار بگیرد تا شارژ شود.
درمورد تجهیزاتی مانند کیبورد ، طراحی سلول ها ، به گونه ای است که نور را از سمت رویی به سمت پشتی انعکاس می دهد.  

به علاوه Ambient Photonics ، با شرکت  Primax Electronics برای ساخت ماوس کامپیوتری که با نور محیط کار می کند ، همکاری می کند. ماوس بدون باتری یک مدل مفهومی است که در رویداد  CES 2024 معرفی شده است.

شرکت Primax Ambient ، موفق به تولید ماوس های خورشیدی شده اند که  نیازی به باتری های مرسوم ندارند  و تنها با نور محیط کار می کنند.

به خاطر تکنولوژی جذب انرژی خورشیدی ، ماوس همواره منبع نامحدودی از نور داخل خانه یا نوری که از پنجره به داخل می تابد ، دارد.

هم بنیانگذار و مدیرعامل Ambient Photonics ، می گوید: انرژی خورشیدی به مدت طولانی گزینه ای برای وسایل الکترونیکی کم توان مثل ماشین حساب و اسباب بازی ها بوده اما برای اینکه به راندمان بالای تکنولوژی سلول های خورشیدی برای دستگاه ها در بازار انبوه دست بیابیم ، به علوم پیشرفته نیاز می باشد.

بازدیدها: 13

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *