جدیدترین فناوری باتری های هسته ای

باتری هسته ای که 50 سال شارژ نگه می دارد

باتری هسته ای ساخت چین به مدت 50 سال متوالی تلفن همراه هوشمند شما را شارژ می کند

یک استارت آپ چینی به اسم بِتاوُلت (Betavolt) باتری های هسته ای – که به اندازه یک سکه کوچک است- را ساخته که ادعا میکند برق را به مدت 50 سال متوالی بدون نیاز به شارژ نگه می دارد.

این طرح از مراحل اولیه گذر کرده و به زودی در حال آماده شدن برای تولید در مقیاس کلی و ورود به بازار است.

چگونه آن را ساخته اند؟
این شرکت مستقر در  بِیچینگ (پایتخت چین) ، همچنین ادعا دارد که باتری های هسته ای آنها اولین نمونه کوچک موفق از انرژی اتمی با دارا بودن 63 ایزوتوپ اتمی در ماژولی کوچک تر از یک سکه است.

عملکرد این باتری متکی بر تبدیل انرژی آزاد شده طی فروپاشی ایزوتوپ ها به برق (با استفاده از پروسه ای که در ابتدا در قرن 20 ام مورد بررسی قرار گرفت) است. این شرکت می گوید که آنها به کوچک سازی ، ماژولارسازی و مقرون به صرفه بودن در باتری های انرژی اتمی دست یافته اند.
در اصل ، Betavolt ادعای پیشرفت در ساخت انرژی هسته ای فشرده و قابل استفاده برای کاربردهای مختلف عملی را دارد.

اولین باتری هسته ای در جهان که به تولید انبوه رسیده

ژانگ وی ، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت Betavolt ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که باتری BV100  به عنوان اولین باتری هسته ای در جهان که به تولید انبوه رسیده ، یک دستاورد پیشگامانه محسوب می شود. این باتری دارای 100 میکرو وات قدرت ، 3 ولت ولتاژ و و حجم فشرده به ابعاد 15×15×5 میلی متر مکعب (کوچکتر از اندازه سکه معمولی ) است. این باتری های هسته ای ، به طور مداوم برق تولید می کند. ( روزانه 8.64 ژول و سالانه 3153 ژول )
چگالی انرژی این باتری‌های فیزیکی ، بیش از 10 برابر باتری‌های لیتیومی سه تایی و ظرفیت ذخیره‌سازی 3300 مگاوات را در فقط یک گرم بدون خطر آتش‌سوزی یا انفجار دارند.
ادعا شده که باتری های اتمی ، قادر به تولید انرژی به صورت مداوم هستند که تحت تأثیر محیط‌ های سخت یا بارهای مختلف قرار نمی‌گیرد و در دمای شدید (120 درجه بالای صفر تا منفی 60 درجه ) عملکرد ثابتی خواهند داشت.

باتری اتمی - جدیدترین باتری های جهان

ایمن برای استفاده وسایل پزشکی داخل بدن انسان ها

این شرکت همچنین این باتری‌ها را برای تجهیزات پزشکی به کاربرده شده در بدن انسان ، مانند ضربان‌ساز قلب و حلزون گوش بدون تشعشع خارجی و بی‌خطر می‌داند.
قابلیت استفاده موازی و سری از چندین باتری اتمی ، کاربردهای متنوعی را نیز ارائه می کند.
گفته شده Betavolt همچنین در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک باتری 1 واتی تا سال 2025 است و آینده ای را پیش بینی می کند که در صورت اجازه قوانین، باتری های اتمی می توانند تلفن های همراه را به طور نامحدود تغذیه کنند و پهپادهای کوتاه پرواز را به پروازهای مداوم تبدیل کنند.
باتری‌های Betavolt می‌توانند نیازهای منبع تغذیه را در سناریوهای دوربرد مختلف، از هوافضا گرفته تا تجهیزات هوش مصنوعی، دستگاه‌های پزشکی، سیستم‌های MEMS، حسگرهای پیشرفته، پهپادهای کوچک و میکرو ربات‌ها برآورده کنند.

بازدیدها: 3

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *