خانه هوشمند کرج

خانه هوشمند ایرانی

 

خانه هوشمند ایرانی به چه معناست؟ آیا به معنی تولید ایران بودن تجهیزات و قطعات هوشمند سازی ساختمان است؟ آیا شرکت های خانه هوشمند ایرانی به واقع تمام محصولات را خودشان تولید می کنند و آیا تولید این محصولات توسط شرکت های ایرانی حسن محسوب می شود؟ یا خیر؟قطعا حسن است به شرطی که واقعا تولید ایران بوده و بروز و بومی سازی شده باشد تا ایرانیان عزیز بتوانند از تمامی امکانات خانه هوشمند ایرانی به شکل مناسب بهره‌مند شوند.

سواستفاده برخی شرکت ها از خانه هوشمند ایرانی

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد  بعضی از شرکت ها با کنارهم قرار دادن قطعاتی که هیچکدام تولید ایران نیستند به اسم خانه هوشمند ایرانی فعالیت می کنند. در واقع فقط یک فرد ایرانی قطعات هوشمند تولید شده در کشوری دیگر (مثل کلید و رله و یا پنل لمسی) را کنار هم قرارداده و به عنوان خانه هوشمند ایرانی به فروش می رساند. درنوع دیگری از خانه های هوشمند به اصطلاح ایرانی قطعات بدون نام وارد شده و فقط روی آن ها اسم ایرانی حک شده و بفروش می رسند!

و در تمام این مدل ها به بهانه ایرانی بودن تجهیزات(در اکثر مواقع غیر واقعی) واستفاده از تجهیزات با کیفیت پایین و امکانات کم و سو استفاده از عرق ملی و نام ایران موجب درد سرهای فراوان برای مصرف کننده می شوند و در عین حال امکانات کمی نیز ارایه می دهند.

بعضی نیز پا را فراتر ازاین گذاشته و بیان می کنند به دلیل تحریم ها ارایه بعضی خدمات بر روی بعضی دستگاه ها در ایران امکان‌پذیر نیست در صورتی که دلیل اصلی عدم وجود آن امکان زیر ساخت ارتباطی آن تجهیزات، به دلیل کیفیت وقیمت پایین است که این افراد به غلط به نام ایرانی ارایه می دهند  و اصولا سود جویی آن فرد باعث محرومیت مصرف کننده از آن امکان شده است.

حال به این موضوع بپردازیم که آیا تولید قطعات و تجهیزات خانه هوشمند در ایران و بعضا با کیفیت پایین به تنهایی برای استفاده عموم با نام خانه هوشمند ایرانی کافی است؟

یا اگر از قطعات با تکنولوژی روز ولی با خدمات مناسب و با قابلیت تعمیر وتعویض تجهیزات هوشمند سازی توسط متخصصین داخلی استفاده شود تا بتوان از تکنولوژی روز بهره برد و بعد از کسب تجربه به تولید رسید نیز گزینه ای مناسب است؟

چرا از خانه هوشمند ایرانی استفاده کنیم؟

موضوع مهم در این بخش خدمات مناسب و امکانات مورد قبول در خانه های هوشمند می باشد. خانه هوشمند ایرانی خانه ای است که با خواسته ها،فرهنگ و نوع زندگی ایرانیان متناسب بوده و به اصطلاح بومی سازی شود و این بومی سازی، با توجه به امکانات بروز تجهیزات هوشمند سازی در دنیا و متخصصین و مهندسین خبره ایرانی  براحتی با برنامه ریزی قطعات هوشمند قابل دسترسی است و اینگونه افراد سودجو نمی توانند به بهانه ایرانی بودن تجهیزات(که در بسیاری موارد همانگونه که گفته شد تنها اسم شرکت و فرد ایرانی است و نه هیچکدام از قطعات) و یا تبدیل آن به خانه هوشمند ایرانی از امکانات و محاسن آن بکاهند.

 حال مثال های کوچکی از امکانات خانه هوشمند ایرانی بومی سازی شده را باهم مرور کنیم

اولین نمونه ،کلیدهای سنتی با مبدل هوشمند است. همانگونه که در مقاله ای دیگربا نام سنتی با هوشمند مفصل توضیح داده شد استفاده از کلید های سنتی با مبدل هوشمند است که می ‌تواند نمونه ای از سازگاری امکانات خانه هوشمند با خانه های هوشمند ایرانی می باشد.

نمونه دیگر استفاده از خانه هوشمند ایرانی امکان استفاده از فرمان صوتی به تجهیزات با زبان فارسی است که بسیار کاربردی و ارزشمند است و بخصوص برای افراد کم توان و ناتوان و افراد سالمند مورد استفاده است.

نمونه دیگر خانه هوشمند ایرانی امکان تنظیم و شناسایی ساعات شرعی و موقعیت جغرافیایی و اعلام آنها توسط سیستم های صوتی هوشمند و یا انجام وظایف خواسته شده مثل بازو بسته شدن پرده و روشن و خاموش شدن چراغ ها در آن ساعات است که در قطعات جدید و بروز وجود دارد.

و بسیاری دیگر از این ها نمونه ها که از بومی سازی نرم افزاری در کنار استفاده حداکثری امکانات خانه هوشمند ایرانی است.

 

سخن پایانی در مورد خانه هوشمند ایرانی

در پایان می بایست مجددا یاد آوری شود که می توان با برنامه ریزی و انتخاب درست در کنار تکنولوژی روز دنیا از امکاناتی که خانه های هوشمند برایمان فراهم آورده اند کمال استفاده را برد و در عین حال از متخصصین ایرانی در راه خدمات و بومی سازی در این صنعت رو به رشد بهره حداکثری جست و در زمان و شرایط مناسب با تمام توان و استفاده از تمام امکانات به واقع تجهیزات خانه هوشمندایرانی همگام با تکنولوژی روز دنیا در کشورعزیزمان ایران تولید کنیم.


09125874079 📞

بازدیدها: 9

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *