اخبار خانه هوشمند

هوشمند سازی پنل خورشیدی و کاهش قبض برق

نظرسنجی جدیدی در کشور استرالیا نشان داد که افزایش قیمت برق باعث شده است 15 درصد از استرالیایی ها به فکر نصب پنل های خورشیدی باشند. 6 درصد دیگر در حال ارزیابی این روش بودند، و 28 درصد از قبل از این پنل ها را استفاده می کردند.

در حالی که هزینه های برق کاهش پیدا می کند، اندازه پنل های خورشیدی که سفارش داده می شود، بیشتر شده است.
در حال حاضر خانوارها عموماً سیستم های خورشیدی 8 تا 10 کیلوواتی را نصب می‌کنند که اغلب دارای باتری هستند. (اندازه صفحات سیستم هوشمند خورشیدی استفاده شده، محدود به اندازه سقف خانه است.)

اما آیا هوشمند سازی پنل خورشیدی ، تضمین می کند که هزینه برق در آینده صفر شود؟ نه، برخی هنوز هم به صورت جدی قبض های سنگین می پردازند.
این به این خاطر است که در ساعات اوج انرژی خورشید ، برای تشویق مردم به مصرف برق در این زمان ، به صورت دست و دلبازانه ای تعرفه انرژی  بسیار پایین در نظر گرفته شده است. اما این مبالغ در ساعات اوج تقاضا (6 تا 10 صبح و 3 بعد از ظهر تا 11 شب) زمانی که بازده خورشید بسیار کم یا صفر است، دو برابر می باشد. بسیاری ازقبض های پرداختی دارندگان پشت بام های خورشیدی ، برای برقی است که در این زمان مصرف می کنند.

راه حل ، انجام این 3 مورد است:

  1. انتخاب لوازم خانگی مناسب و کارآمد
  2. استفاده از تکنولوژی هوشمند یا تایمرهای ساده که در زمان‌های اوج نورخورشید به کار بیفتند
  3. انتخاب یک طرح برق که به بهترین وجه با استفاده شما مطابقت دارد

لوازم خانگی چقدر می توانند تفاوت ایجاد کنند؟
برای کاهش هزینه های انرژی، نقطه شروع این است که متوجه الگوهای مصرف خود شوید. 

وسایل گرمایش و سرمایش 30 تا 45 درصد از مصرف معمول انرژی خانه را شامل می شوند. نتایج تحقیقات ما در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد که دستگاه های تهویه هوا هر چه بیشتر از عمرشان بگذرد ، انرژی بیشتری مصرف می کنند. با این حال بسیاری از خانه‌ها دارای سیستم های تهویه با عمر بالای ده سال و رتبه‌بندی ۲ تا ۳ ستاره هستند. سیستم های اسپلیت مدرن، با 6 ستاره ، کمتر از نصف آن ها برق مصرف می کنند.

 کاربران می توانند تهویه کننده ها را از راه دور با تلفن همراه برنامه ریزی یا کنترل کنند تا یک یا دو ساعت قبل از رسیدن به خانه فعال شوند و از برق خورشیدی ارزان برای ایجاد یک خانه دنج استفاده کنند. کنترلرهای هوشمند و مقرون به صرفه همچنین وقتی احساس می‌کنند اتاق خالی است یا پنجره‌ها باز است، سرمایش یا گرمایش را کاهش می دهند.

به طور معمول، یک چهارم تا یک سوم دیگر مصرف انرژی برای گرم کردن آب است. در دسترس بودن انرژی خورشیدی فراوان و افزایش قیمت گاز، آبگرمکن های پمپی حرارتی را به بهترین گزینه تبدیل کرده است. با یارانه های دولتی، هزینه اولیه آنها مشابه سیستم های گازی یا الکتریکی معمولی است و معمولاً یک سوم آنها انرژی مصرف می کنند. به علاوه می توان آنها را طوری برنامه ریزی کرد که آب را در زمان اوج تولید انرژی خورشیدی گرم کرده و آن را ذخیره کنند، بنابراین در صورت نیاز، آبِ گرمِ تقریبا رایگان ارائه می دهند.

بسیاری دیگر از لوازم خانگی هوشمند و چراغ ها نیز در جریان هوشمند سازی پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند. اجاق‌های القایی با استفاده از الکتریسیته کم نتایج سریع و چشمگیر ارائه می‌کنند که علاوه بر مایکروویو، سرخ کن (air fryer) و زودپز، می توانند مصرف انرژی را کاهش دهند.
اجاق‌ها و آرام پزها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که از انرژی خورشیدی استفاده کنند و وقتی به خانه می‌رسیم غذا آماده  باشد.

لوازم شست و شو و خشک کردن لباس‌ها و ظروف ، علاوه بر داشتن آپشن های متفاوت و رتبه بندی انرژی بالا می‌توانند به راحتی در ساعات آفتابی کار کنند.

یخچال های کم مصرف نیز هزینه ها را کاهش می دهند. با این وجود، در حالی که مردم از خرید چنین یخچال‌هایی راضی هستند، بررسی تحقیقات ما نشان داد که برخی از مردم، از یخچال‌های قدیمی با سه تا چهار برابر مصرف برق برای نگهداری نوشیدنی‌ها استفاده می کنند.

خانه های دارای استخر یا حوضچه آب گرم به داشتن بالاترین قبض برق مشهور هستند. یک استخر معمولاً 2000 تا 3000 کیلووات بر ساعت برق در سال استفاده می کند (بسته به نوع پمپ، ساعات استفاده و دمای اولیه ی آب )، با هزینه 700 تا 1200 دلار استرالیا. گرمکن های خورشیدی استخر یک جایگزین عالی هستند. یک سوئیچ تایمری ساده می تواند اطمینان حاصل کند که بیشترین انرژی در ساعات آفتابی مصرف می شود.
یک حوضچه آب گرم معمولی در فضای باز از 5 کیلو وات انرژی برای گرم کردن و گردش آب استفاده می کند. اگر بگذارید ترموستات همیشه آن را گرم نگه دارد، گرمای زیادی از دست می‌رود. اما با نصب تایمر می توانید از انرژی خورشیدی برای گرمایش حوضچه منزل تان استفاده کنید و بعد از ساعت کاری آن را آماده داشته باشید.

با تکنولوژی هوشمند زمان استفاده را کنترل کنید.
کلید استفاده بهینه از سیستم خورشیدی هوشمند ، جلوگیری از اتلاف انرژی و تطبیق زمان عرضه انرژی با زمان استفاده خانوار است. یک سیستم کنترل هوشمند مقرون به صرفه (برای کل خانه یا برای هر لوازم خانگی) می تواند این کار را انجام دهد.

این سیستم می تواند برنامه های هفت روزه برای تمام لوازم خانگی تنظیم کند. می تواند پس از خروج  شما از خانه، چراغ ها و دستگاه تهویه هوا را خاموش کند. در یک روز گرم، می تواند پرده ها را بکشد و پنکه سقفی و تهویه هوا را قبل از بازگشت شما روشن کند، یا دمای اتاق خواب را برای خواب راحت تنظیم کند.

با بهبود پیش‌بینی عرضه و تقاضای انرژی و پیشرفت هوش مصنوعی، کنترل‌کننده‌های آینده گزینه‌های بهینه انرژی را با مداخله حداقلی انسان ارائه خواهند کرد. اگر ابزارهای هوشمند برای شما مناسب نیستند، سوئیچ های تایمری ساده از کمتر از 10 دلار موجود هستند.

ذخیره کننده انرژی یک تکنولوژِی کلیدی برای استفاده در شب و روزهای بدون آفتاب است.

یکی دیگر از تکنولوژِی های نوظهور در هوشمند سازی پنل های خورشیدی ، باتری های حرارتی برای گرمایش و سرمایش است. در طول ساعات اوج آفتاب ، تهویه کننده های هوا با چرخه معکوس ، گرما یا سرما را برای استفاده بعدی در باتری حرارتی ذخیره می کنند.

برنامه انرژی مناسب خانه خود را بیابید
با وجود 45 فروشنده سیستم انرژی خورشیدی در جنوب و شرق استرالیا که هر کدام تعرفه های متعددی را ارائه می دهند، جای تعجب نیست که مصرف کنندگان در مورد انتخاب یکی از آنها سردرگم شوند. تنظیم کننده انرژی استرالیا معتبرترین راهنما را ارائه می دهد. با آپلود چند جزئیات اساسی، از جمله شناسه کنتور ملی (NMI) که در قبض برق نشان داده شده است، می توان بهترین پیشنهادات را بر اساس مصرف برق ثبت شده دریافت کرد.
این قابلیت، به خانوارهای ساکن در منازل یک/دوطبقه امکان می‌دهد در عین حال که در راحتی زندگی می‌کنند، بدون ضرر به جیب هایشان کربن وارد اکوسیستم نکنند.

بازدیدها: 8

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *